שאלות ותשובות בנושא מידע לתושב |
|
מהי חברת מי נתניה? מדוע הוקמה חברת מי נתניה? מיהם הבעלים של חברת מי נתניה? מהם סדרי הגודל של פעילות מי נתניה? מי מפקח על פעילות חברת מי נתניה? למי צריכים התושבים לפנות בענייני מים וביוב? מהם עדכון מס' נפשות בנכס וקבלת "כמות מוכרת"? כיצד מחליפים שם משלם בנכס? מהי צריכה משותפת ("הפרשי מדידה")? כיצד מחולקת הצריכה המשותפת בין כלל הצרכנים בנכס? כיצד מחויבים צרכנים שלא מבוצעת קריאה במד המים שלהם? הברז שלי מטפטף מעט. האם עליי לטרוח לתקן אותו? כיצד ניתן לוודא שאכן קיימת נזילת מים? כיצד ניתן לבדוק את תקינות מד המים? מה עליי לעשות במקרה של חיוב גבוה בשל נזילת מים? כיצד ניתן לערער על סכום החיוב בחשבון? כיצד נקבעים תעריפי המים וכיצד נקבע סכום החיוב? כיצד נקבעים תעריפי הביוב? מהי הכמות המוגדרת כ"כמות מוכרת" לנפש? אילו פעולות ביתיות צורכות הכי הרבה מים? מהי כמות המים אותה צורך אדם ביום? כיצד מווסתים את צריכת המים הכוללת בישראל? לאן מועברים מי הביוב של העיר נתניה? אילו חומרים ומוצרים גורמים לסתימות ביוב? כיצד מחברים בפעם הראשונה נכס למערכת המים? תחזוקת מיכלים לאגירת מים בבניינים גבוהים יש לכם שאלות נוספות? |
|
מהי חברת מי נתניה? חברת "מי נתניה" (2003) בע"מ הוקמה בחודש דצמבר שנת 2003 כתאגיד מים וביוב עירוני, בהתאם להוראות חוק תאגידי מים וביוב שחוקקה כנסת ישראל בשנת 2001. על פי חוק זה, מחויבת כל רשות עירונית בישראל להקים תאגיד מים וביוב, שיפעל בנפרד מהרשות, ואשר יספק שירותי מים וביוב לתושבים, לרבות תחזוקת ושדרוג תשתיות המים והביוב העירוניות.
מדוע הוקמה חברת מי נתניה? מדינת ישראל קבעה עפ"י חוק כי כל רשות מקומית חייבת להקים תאגיד מים וביוב, או לחלופין, להצטרף לתאגיד אזורי של מים וביוב הקרוב אליה מבחינה גיאוגרפית. החלטת המדינה לחייב רשויות מקומיות להקים תאגידי מים וביוב נועדה בעיקר להבטיח הפרדה של פעילות המים והביוב משאר הפעילות המוניציפאלית, וכן לוודא שהפעילות הכספית של מים וביוב תתבצע על פי עיקרון "משק כספי סגור", דבר שיבטיח יותר השקעות כספיות בשדרוג תשתיות המים והביוב העירוניות של העיר, ואת שיפור השירות לתושב.
מיהם הבעלים של חברת מי נתניה?
מהם סדרי הגודל של פעילות מי נתניה?
מי מפקח על פעילות חברת מי נתניה? הרשות הממשלתית למים ולביוב במשרד התשתיות הלאומיות, ובמסגרתה הממונה על תאגידי המים והביוב, הם הגופים המפקחים על "מי נתניה". בכל מקרה שבו צרכן אינו שבע רצון ממענה שניתן לו על ידי החברה, באפשרותו לפנות אל הרשות הממשלתית למים ולביוב, לפי הפרטים המופיעים על גב חשבון המים והביוב.
למי צריכים התושבים לפנות בענייני מים וביוב? כל ענייני המים והביוב של נתניה, הקשורים למערכות המים והביוב העירוניות, הנם באחריות "מי נתניה". לגבי תקלות ברשת המים הביוב ואיכות המים, ניתן לפנות 24 שעות ביממה למוקד תקלות מים וביוב. בסוגיות הנוגעות לחשבונות המים והביוב ניתן לפנות למחלקת שירות הלקוחות.
מהם עדכון מס' נפשות בנכס וקבלת "כמות מוכרת"?
לפי כללי תאגידי המים והביוב, התעריף לצריכה ביתית מורכב משני אלה:
להסבר מפורט אודות עדכון מספר נפשות בנכס, הקליקו כאן.
כיצד מחליפים שם משלם בנכס?
צריכה משותפת (הפרשי המדידה) הינה ההפרש בין הכמות שעברה, בתקופה מסוימת, במד המים הראשי בנכס, לבין סך הכמות שעברה בכל מדי המים המשויכים (הפרטיים) בנכס, כפי שנמדדו באותה התקופה. הסיבות לצריכה המשותפת הגבוהה עשויות להיות מגוונות. השכיחות שבהן הן שימוש ישיר מהצנרת הראשית לצורכי תחזוקת הרכוש המשותף של הבניין, כגון השקיה או שטיפה, וכן נזילות מהצנרת הראשית של הבניין.
כיצד מחולקת הצריכה המשותפת בין כלל הצרכנים בנכס?
כיצד מחויבים צרכנים שלא מבוצעת קריאה במד המים שלהם? בהתאם להוראות הדין, מי נתניה מחייבת את הצרכנים בחיובי מים וביוב לפי קריאה בפועל של מד המים המותקן בכל נכס.במקרה שלא ניתן לקרוא את מד המים – למשל במקרים שבהם לא מותקן מד מים בנכס, מסיבות שאינן תלויות בחברה; או במקרים שבהם אין גישה למד המים וכו' – תחייב מי נתניה את הצרכן לפי "הצריכה הרגילה" שנמדדה בנכס (דהיינו לפי הצריכה שנמדדה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, ואם אין נתון כזה – לפי ממוצע הצריכה שנמדדה בשתי התקופות האחרונות).
הברז שלי מטפטף מעט. האם עליי לטרוח לתקן אותו? כן. הטפטוף גורם לבזבוז של מוצר יקר ערך, ועליך לשים קץ לבזבוז הזה, גם אם הטפטוף אינו נמדד במונה שלך. כדי לדעת כמה מים אתה מבזבז, שים מתחת לברז ספל או כלי שיאפשר לך למדוד, ובדוק תוך כמה דקות הוא מתמלא. ברז שמטפטף 60 טיפות בדקה יגרום לבזבוז של 12 ליטר ליום, או 4,630 ליטרים לשנה. דליפה כזו תמלא ספל של רבע ליטר בפחות מ- 30 דקות.
כיצד ניתן לוודא שאכן קיימת נזילת מים? כדי לבדוק את קיימת נזילה בצנרת הפרטית שלכם יש לסגור את כל הברזים בנכס ולבדוק אם הפרפר המרכזי במד המים ממשיך להסתובב. במקרה שהפרפר ממשיך להסתובב יתכן שישנה נזילה, ולכן מומלץ להזמין איש מקצוע שיתקן את הנזילה.
כיצד ניתן לבדוק את תקינות מד המים?
מה עליי לעשות במקרה של חיוב גבוה בשל נזילת מים? יש להגיש למחלקת שירות הלקוחות של "מי נתניה" בקשה להכרה בתעריף מיוחד בשל צריכה חריגה הנובעת מנזילה על גבי הטופס המצורף. לטופס זה יש לצרף אסמכתא על תיקון הנזילה. הנזילה תוכר לצורך מתן תעריף נמוך בכפוף לתנאים הבאים:
כיצד ניתן לערער על סכום החיוב בחשבון? במידה והינך סבור, שהחשבון התקופתי שגוי (בשל צריכה גבוהה או סיבות אחרות), הינך רשאי להגיש לחברה "בקשה לעריכת בירור", על גבי טופס בתוך 30 ימים מהמועד האחרון לתשלום בחשבון התקופתי המתייחס לתקופת החיוב.
כיצד נקבעים תעריפי המים וכיצד נקבע סכום החיוב? תעריפים אלו אחידים ונקבעו על ידי רשות המים. סכום החיוב נקבע בהתאם לצריכה כמצוין בחשבון.
כיצד נקבעים תעריפי הביוב? תעריפי הביוב נקבעים על ידי רשות המים. סכום החיוב מגולם בתעריף המים.
מהי הכמות המוגדרת כ"כמות מוכרת" לנפש? הכמות המוגדרת ככמות מוכרת הינה מכפלה של מספר הנפשות המוכר ביחידת הדיור ב-3.5 מ"ק לחודש. הכמות המינימאלית הינה 7 מ"ק לחודש. מספר הנפשות המוכר יהיה לפי דיווח של הצרכן לחברה.
אילו פעולות ביתיות צורכות הכי הרבה מים?
לאן מועברים מי הביוב של העיר נתניה? מי הביוב זורמים בגרביטציה ובסניקה דרך 18 תחנות שאיבה לביוב לתחנת השאיבה הראשית של נתניה, אשר ממוקמת בבית יצחק. מהתחנה זורמים השפכים בסניקה למכון לטיפול בשפכים של נתניה, אשר נמצא בשטחי בית חרות. במכון עוברים השפכים טיפול והופכים למי קולחין המשמשים להשקיה. בצורה זו מיישמת "מי נתניה" את עקרון שמירת איכות הסביבה.
אילו חומרים ומוצרים גורמים לסתימות ביוב?
תחזוקת מיכלים לאגירת מים בבניינים גבוהים על פי הנחיות משרד הבריאות יש לדאוג לתחזוקה רצופה ותקינה של מערכות מילוי ואגירת מי השתייה בבניין באופן הבא:
להלן הנחיות לתכנון ותפעול מיכלי מים בבניינים משותפים: |
|
|
|
לראש העמוד | |
יש לכם שאלות נוספות? |
|
אתם מוזמנים לפנות למחלקת שירות הלקוחות והגבייה של "מי נתניה": רחוב הצורן 4 ב' אזור התעשייה קרית ספיר, נתניה. מספר טלפון, שיחת חינם: 1800-20-20-84 פקס: 09-8859748 דוא"ל: [email protected] |
|